Międzynarodowy Dzień Myśliwego

Czytając sobie gazetę jakieś trzy tygodnie temu, natrafiłam na spis dziwnych świąt, obchodzonych w ciągu roku. Były tam między innymi takie dni, jak Dzień Sprzątania Biurka, Dzień Pozdrawiania Blondynek, Dzień Drzemki w Pracy, Dzień Myśli Braterskiej (???), Międzynarodowy Dzień Paskudy, a między tymi wszystkimi świętami, w Dniu Windy, Międzynarodowym Dniu Lasu i Światowym Dniu Meteorologii usadowił się wespół w zespół Międzynarodowy Dzień Myśliwego. Jak nietrudno się domyślić, wypada on dziś. 

Przyznam szczerze, że po raz pierwszy usłyszałam, a dokładnie przeczytałam o takim dniu. Mało tego, pytając znajomych jak zamierzają obchodzić nasze święto, patrzyli na mnie jak na głupka, któremu się marzec z listopadem pokićkał, a potem zgodnie odpowiadali, że oni o takim święcie nie słyszeli – pocieszyło mnie to, bo już się miałam z powrotem na kurs zapisywać. Szukając bliższych wiadomości w internecie, natrafiłam tylko na długie spisy dziwacznych świąt, wśród których wymieniano Dzień Windy vel. Międzynarodowy Dzień Myśliwego. Na polskich stronach jak jeden mąż wszyscy przyjmują za święto myśliwych 3 listopada, czyli Dzień Świętego Huberta… Dlatego spróbowałam znaleźć coś na anglojęzycznych stronach.

 Po wpisaniu w google „international day hunter”, czy „international hunter’s day” nie znalazłam w zasadzie nic, co wiązałby się w jakikolwiek sposób z podobno międzynarodowym dniem myśliwych… Na stronach niemieckich także nie doszukałam się wzmianek o tymże zacnym święcie, więc dałam sobie spokój z dalszymi poszukiwaniami. 

Zastanawiam się, czy ktoś po prostu umiejscowił taki Dzień w Dniu Lasu i Meteorologii, bo mu się myśliwi z lasem skojarzyli, czy też może co niedzielę rano zjeżdżał z sąsiadem-myśliwym windą i do Dnia Windy nas dokooptował, czy też jakieś inne pobudki ku umieszczeniu nas 24 marca kierowały stwórcą kalendarza świąt … dziwnych…

Jeżeli ktokolwiek posiada jakąkolwiek wiedzę, skąd się nagle 24 marca wziął jako nieznany światu Międzynarodowy Dzień Myśliwych, to bardzo będę wdzięczna za podzielenie się nią ze mną! Póki co – DARZ BÓR Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA MYŚLIWEGO!

Darz Bór!

P.S. Chociaż towarzystwo Dnia Windy to w sumie nic – 5 kwietnia będzie Dzień Leśnika i Drzewiarza, który jest jednocześnie Dniem Trzeźwości…

Komentarze